vrijdag 23 januari 2009

Dag 8, 4 mei - Bryce Canyon

Bryce Canyon, UT Weather Forecast

Omdat we gisteren niet op Lake Powell konden varen en we toch wel enthousiast waren geworden, besloten we vandaag toch maar eerst een boottochtje te gaan maken voordat we naar Bryce zouden rijden.

Dus dat betekende voor de familie van Steijn vroeg opstaan, dat gaat ons trouwens steeds beter af... Op een of andere manier hebben wij een ander ritme dan de gemiddelde Nederlander die zeker met een (lichte) jetlag  rond half 8 alweer in de auto zit op weg naar de volgende locatie. Wij komen toch dan wat langzamer op gang, maar de laatste paar dagen gaat het met ons ook steeds beter:).

Vanochtend zaten we om 8 uur in de eetzaal van Quality Inn waar het ontbijt weer hetzelfde was als gisteren. Erg lekker voor een complimentary breakfast, het is alleen even wennen dat je alles op een plastic bordje moet leggen, met plastic vorken en messen. Maar de roerei smaakt er zeker niet minder op.

De koffers waren al ingeladen, dus nadat we klaar waren met het ontbijt, even netjes onze tanden gepoetst en op weg naar Wahweap Marina waar we een bootje zouden gaan huren.

Gelukkig waren we de eerste en nadat alle papieren en formaliteiten waren afgerond konden we het bootje gaan halen. Ze noemen het hier een powerboat, ofwel bij ons een speedboot  voor maximaal 8 personen.

Bij de haven nog een uitleg gehad over de werking van de boot en alle regels waar je je aan moet houden. En off we go!!!!

Nou het was een echte powerboat...  Hij kan 60 miles per uur (1 miles is 1,6 kilometer dus ik laat het rekenen aan jullie over). Daan en Tessa vonden het prachtig. Toch heel wat anders als een sloep op de Kagerplassen waar je met zn allen in file achterelkaar vaart.

Hier waren we bijna helemaal alleen op fullspeed op het meer. Je kan op een gegeven moment ook een Canyon in en omdat wij de boot voor 2 uur hadden gehuurd, was voor ons de Antelope Canyon het meest geschikt.  De vaarroute wordt steeds smaller en de rotsen om je heen steeds hoger. Echt een geweldig gezicht.

Daan wilde natuurlijk ook nog even varen, en hoewel dit eigenlijk niet mocht, deden we net of we van niks wisten en mocht hij ook even volgas geven.

Op het meer liggen ook allemaal houseboats die je kunt huren. Dit zijn eigenlijk een soort vakantiehuizen op het water, waarmee je kunt varen. Ze hadden zelfs een glijbaan van de boot af, zo het water in. Ook hadden sommige boten een of meerder jetskis erachter hangen. Ook helemaal niet verkeerd natuurlijk.

Net Miami Vice

Lekker relaxen (en daarna achterkomen dat je, ondanks de geregelde bewolking, toch  kan verbranden)

Varen in de Canyon

DSC01423       DSC01414

Zoals je ziet hebben we ons hier prima vermaakt!!!  Maar na 2 uur was het gedaan met al de fun en moesten we de boot weer afgetankt inleveren. Na even wat te hebben gegeten en gedronken uit onze handige koelbox, vertrokken we rond kwart over een richting Bryce Canyon.

De autorit zou zo'n 3 uur duren, alleen is het in Uta waar Bryce Canyon ligt, een uur later dan in Arizona. Dus we zouden rond 5 uur aankomen in Ruby's Inn. Het hotel wat aan de ingang ligt van Bryce.

De temperatuurmeter zagen we steeds lager gaan, naarmate we dichterbij Bryce Canyon kwamen. In Page was het nog 29 graden, in Bryce kwam de meter niet verder dan 16 graden. Brrrrrrr dat was even wennen toen we uitstapten... Ook een bijzonder gezicht want iedereen liep met lange mouwen en wij kwamen met rood verbrande gezichten en armen en benen uit de auto gestapt in korte broek en shirt. Zo rond 5 uur plaatselijke tijd zijn we gearriveerd.

Nadat we geinstalleerd waren in onze kamer, zeer ruim met 2 supergrote Queensbedden (alleen stonk de badkamer een beetje toen we binnen kwamen, normaal is dat alleen als we weggaan:)  gingen Patrick, Daan en Tessa lekker zwemmen in het binnenzwembad.

Mariëlle ging even wat wegwassen in de laundry. Wasmiddel meegenomen uit Nederland (van die handige voorverpakte tabletten van Ariel) en toen maar wachten met een boekje. Daar in de ruimte nog 2 nederlanders gesproken die ook op rondreis waren en die vonden ook alles geweldig mooi.

Alleen het diner was hier niet echt super!!! Voor zover we konden beoordelen staat alleen dit hotel in de omgeving en is er ook geen ander restaurant. Dus we gingen deze keer voor fastfood. Niet bijzonder, hoewel Daan en Tessa de hotdog erg lekker vonden, kon het Patrick en Mariëlle niet echt bekoren. Maar ja het is de eerste keer deze vakantie dat het eten wat tegenvalt.

Daarna lekker teruggegaan naar de kamer en daar nog even televisie gekeken, terwijl ik de weblog even bijwerk. Want ja deze foto's kan ik jullie niet onthouden natuurlijk!!!!!!!!

Tja Ellen; dit is ook een boottochtje.....   alleen niet met dolfijnen en koraalriffen....  Maar goed wij hebben hopelijk ook geen last van de vloek van Farao. Sterkte ermee, en ik hoop wel dat het volgende week (als we weer gaan sporten) over zal zijn. Erg leuk mailtje trouwens, bedankt voor het lachen. Maar we zijn blij dat jullie lekker weer hebben gehad.

Morgen gaan we dus maar Bryce Canyon bekijken, want daar is vandaag niet zoveel van gekomen. Zo van de foto's te zien, moet het weer een geweldige ervaring worden. We houden jullie op de hoogte.

Wij gaan nu lekker slapen. Tot morgen!!