maandag 19 januari 2009

Dag 1, 27 april - vertrek naar Las Vegas

Eindelijk was het dan zover!!  Gelukkig is onze eerste vlucht zonder enige problemen verlopen. Bij United is het mogelijk om online in te checken 24 uur van te voren. Alleen lukte dat voor ons weer  net niet, dit in verband met de vouchers die we vorig jaar hebben gekregen.

Het vliegtuig zat behoorlijk vol, maar we hadden goede plekken op Economy Plus. Het vliegtuig ging precies om 11.15 uur de lucht in. We zijn aardig beziggehouden door de bemanning,  Chicken or Pasta, waarvan de Chicken eigenlijk nog wel goed weg te krijgen was. Helaas deden de films het niet allemaal even goed. Maar in de 2e ronde konden we toch alle films kijken. Na een laatste snack (een broodje met nibbits en een twix) begonnen we alweer aan de daling en landden we om 12.54 uur plaatselijke tijd in Chigago. (Dit is 7 uur vroeger dan in Nederland).

Natuurlijk door de Customs met alle ingevulde formulieren (toch jammer dat het online aanmelden bij ESTA nog niet voldoende is). Vingerafdrukken tegenwoordig van al je vingers en je duim van beide handen, koffers van de band halen, 500 meter lopen en ze daar weer op de band leggen. Het geeft wel een hoop werkgelegenheid voor die Amerikanen. Ze waren zowaar wel redelijk vriendelijk.

Toen met een soort metro van terminal 5 naar terminal 1. Daar natuurlijk weer door de douane, schoenen uit, riemen af, maar ook dat verliep eigenlijk wel vlotjes. Maar wat een mega groot vliegveld is dit zeg!!

Nu hebben we net wat bij Mc Donalds gehaald voor de kids en een Bagel voor ons. Nu nog maar 2 uurtjes wachten voor onze volgende vlucht naar Las Vegas.

We zijn nog aardig fris en voelen ons niet echt moe. Maar tijdens de volgende vlucht zullen we onze ogen waarschijnlijk moeilijk open kunnen houden.

De volgende update volgt over een aantal uur vanuit Mandalay Bay.

Dinsdag 28 april plaatselijke tijd 5.30 uur

We zijn aangekomen in ons HOTEL. Dit kun je met recht met hoofdletters schrijven, want allememaggisch wat is dit groot. We hebben een suite op de 29ste etage en kijken uit over de strip.  De foto's volgen nog!!

Maar even terug over onze laatste vlucht. Het vliegtuig stond op scheduled on time, maar toen we eenmaal in het vliegtuig zaten en op het punt om te gaan taxien kwam er een bericht uit de cockpit dat er wat problemen met de apparatuur was. Gelukkig was het binnen een kwartier gefixed (wat het ook was) en we mochten naar de startbaan. Daar was een kleine file ontstaan en waren we nummer 7. Uiteindelijk gingen we de lucht in om 10 voor 6 (Chigago time).

De vlucht duurde 4 uur, maar voor ons een stuk korter want bijna de hele vlucht hebben we onze ogen dicht gehad, hoewel je niet echt lekker slaapt, kun je er wel weer even mee door.

Ook in Las Vegas ging alles redelijk snel. We hadden tijdens de landing een mooi uitzicht op de Strip, waar Tessa een paar mooie foto's van heeft gemaakt (ook die volgen nog).

Uiteraard was het algemene praatje bij ALAMO, wilden we een upgrade. Nou nee dank u want we hebben al een FullSize SUV, leek ons gek zat. Toen natuurlijk de verschillende verzekeringen die we nog moesten afsluiten, dat kan oplopen in de duizenden dollars vertelde deze meneer. Ook dat maar aan ons voorbij laten gaan. Want een lekke band of een sleutel kwijt, tja die gok gaan we maar nemen :)

In de garage stond de auto al klaar, een witte Chrysler Journey, met een nummerplaat uit California, want daar leveren we hem weer in.(een upgrade had helemaal niet gekund omdat we deze speciaal kregen) anders hadden we in een Hummer rondgereden met waarschijnlijk een hoog bedrag voor bij betaling. Nou deze auto voldoet ook prima!!

Omdat het hotel echt naast het vliegveld ligt, waren we in 10 minuten op de plaats van bestemming. Uiteindelijk was het 21.00 uur voordat we bij The Hotel at Mandalay Bay aankwamen. Uiteraard in dit geweldige hotel gebruik gemaakt van ValetParking. Voor een paar dollar rijden ze je auto weg en halen ze hem weer op. Vrij decadent maar goed we zitten ook op stand!!

Toen nog "even" wat gedronken. We zijn bijna verdwaald in dit megahotel met zoveel winkels, maar helaas weinig zaken waren nog open om wat te drinken. Bij een BurgerBar toch een plekje gevonden waar ook kids welkom zijn en nog wat patatjes gegeven en wat gedronken.

Om kwart voor 11 's avonds gingen we naar onze kamer met een megasnelle lift waar je last krijgt van je oren, zo snel gaat ie!!

Inmiddels is het dus al hier dinsdagochtend en zijn we natuurlijk vroeg wakker. De koffers hebben Mariëlle en Tessa even verdeeld zodat iedereen zijn eigen koffer heeft met kleren. Voor de vlucht verdeel ik ze altijd, want het zal je maar gebeuren dat er een koffer de eindbestemming niet haalt, dan hebben we in ieder geval van schone kleren bij ons voor iedereen.

Zometeen gaan we eerst maar eens lekker ontbijten en gaan we Vegas maar een beetje ontdekken. Morgen volgt een update met waarschijnlijk wat foto's